2024-06-23

四为:the cause, the wrong, the future and the good

 0. 四为:the cause, the wrong, the future and the good.

1. 为匡扶正义:For the cause that needs assistance, 【众生无边誓愿度】【为天地立心】

2. 为抗拒邪恶:the wrong that needs resistance. 【烦恼无尽誓愿断】【为生民立命】

3. 为美好未来:For the future in the distance  【法门无量誓愿学】【为往圣继绝学】

4. 为完善自己:and the good that I can do. 【佛道无上誓愿成】【为万世开太平】

5. I live for those who love me, 我为爱我的人而活

     Whose hearts are kind and true, 爱我的心何其善良而又真诚
For Heaven that smiles above me, 我为头顶上的微笑的天堂而活
     And waits my spirit too; 哦,等等,我也为我的心灵而活
For the cause that lacks assistance, 我为匡扶正义而活
     For the wrong that needs resistance, 我为抗拒邪恶而活
For the future in the distance, 我为美好未来而活
     And the good that I can do. 我为完善自己而活
 
By George Linnaeus Banks 
(2 March 1821 – 3 May 1881) was a British journalisteditorpoetplaywright, amateur actor, orator, and Methodist. 十九世纪英国新闻记者、编辑、诗人、剧作家、业余演员、演讲家、卫斯理教派信徒。

没有评论:

发表评论